28/8/09

Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης: "Δασικές πυρκαγιές"

 
Ένα πρόγραμμα που έγινε τη σχολική χρονιά 2007-2008, αμέσως μετά από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Ελλάδα.
Αρχικά στους μαθητές ανατέθηκαν εργασίες όσον αφορά στην σχετική με τα δάση νομοθεσία, στην κλιματική αλλαγή, στην αντιμετώπιση των καταστροφών από τις δασικές πυρκαγιές (π.χ. αναδάσωση, αναβλάστηση) κ.λ.π.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο ήταν η παρακολούθηση ενός προγράμματος σχετικού με τις δασικές πυρκαγιές από το Κ.Π.Ε. Αργυρούπολης και η εκδρομή στον Υμηττό. Από εκεί πήραν και μια πρώτη γεύση για τη σπουδαιότητα και την πολυπλοκότητα του θέματος.
Όμως, το κύριο βάρος δόθηκε στην μελέτη συγκεκριμένης πυρόπληκτης περιοχής και συγκεκριμένα του Δήμου Φαλαισίας του νομού Αρκαδίας. Η μελέτη έγινε με την προσέγγιση πολλών συνιστωσών του θέματος.
  • Πρώτα - πρώτα πραγατοποιήθηκε επίσκεψη στο Δήμο Φαλαισίας στο Λεοντάρι, όπου οι μαθητές πήραν πληροφορίες για τις συνέπειες της φωτιάς και για τους τρόπους αντιμετώπισής τους.
  • Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το κάστρο Λεονταρίου, όπου παρατήρησαν επί τόπου το πρόσφατα καμμένο τοπίο και τις ανθρώπινες παρεμβάσεις που εκ των υστέρων είχαν γίνει για την προστασία του. Όλα αυτά τα κατέγραψαν σε ειδικά για την περίσταση δημιουργημένα φύλλα εργασίας.
  • Τέλος, επισκέφθηκαν το Λύκειο Μεγαλόπολης όπου και συναντήθηκαν με μαθητές του με τους οποίους συζήτησαν και αντάλλαξαν εμπειρίες. Οι μαθητές και των δύο Λυκείων είχαν προετοιμαστεί για τη συζήτηση από τους καθηγητές που είχαν αναλάβει την οργάνωση της συνάντησης. Μάλιστα ο καθηγητής του Λυκείου Μεγαλόπολης έστειλε δικές του φωτογραφίες καθώς και μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις με ορισμένους μαθητές οι οποίοι είχαν άμεση εμπειρία από τη φωτιά. Όλα αυτά χρησιμοποιήθηκαν και στην τελική παρουσίαση του προγράμματος σε όλο το σχολείο.


Γεωργία Παπαγεωργάκη
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Μπορεί το εκπαιδευτικό θέμα να είναι τεράστιο και πολύπλοκο και η αντιμετώπισή του να απαιτεί κυρίως πολιτική βούληση. Όμως, ευθύνη υπάρχει σε πολλά επίπεδα.
Μια από τις ευθύνες των εκπαιδευτικών λοιπόν, είναι να παρεμβαίνουν στο βαθμό που μπορούν στην διαδικασία.
Οι εκπαιδευτικοί έχουμε εκ των πραγμάτων κάποιο - μικρό έστω - βαθμό αυτονομίας. Ας την εκμεταλλευτούμε.